Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Virtuální prohlídka hradu a zámku Poběžovice

Videem můžete otáčet a rozhlížet se plně v 360 °

K prohlížení je zapotřebí nejnovější verze webového prohlížeče (Chrome, Opera, Firefox, IE)

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 5
DNES: 528
TÝDEN: 2488
CELKEM: 506872

Obsah

OK PERCUSSION DUO

II. abonentní koncert - NÁHRADNÍ TERMÍN!

Datum konání: 22. 10. 2018 začátek od 19:30, délka 270 minut

Místo konání: MKS Velký sál, Domažlice

Typ akce: hudba

Organizátor: Neuvedeno

Doba trvání: 270 minut

Zdroj: Město Domažlice

II. abonentní koncert - NÁHRADNÍ TERMÍN!
OK PERCUSSION DUO

Koncert | velký sál MKS

22. října 2018 | pondělí (19:30)

Soubor bicích nástrojů OK Percussion Duo působí na hudební scéně od roku 2007. Zakladateli dua jsou Martin Opršál a Martin Kleibl. Od počátku svojí existence soubor iniciuje vznik nového repertoáru pro svoje obsazení. Jednou z cest je spolupráce s renomovanými českými a zahraničními autory. Ti opakovaně oceňují vysokou interpretační vyspělost souboru, která jim nabízí bohatou zásobu kompozičních možností. Vřadě autorů se objevují jména jako Vít Zouhar, Pavel Zemek, František Emmert, Pavel Blatný, Miloš Štědroň, Zdeněk Král, nebo nositel Pulitzerovy ceny Karel Husa. Dalším směrem vývoje je tvorba vlastních kompozic členů dua. Od prvního vystoupení na Janáčkově akademii múzických umění v Brně soubor účinkoval na desítkách koncertů a hudebních festivalů v zahraničí (USA, Švýcarsko, Maďarsko, Polsko, Slovensko) i na domácí půdě (Janáčkův máj Ostrava, Mahler Jihlava). Oba protagonisté kromě působení v duu uplatňují svoje schopnosti v dalších projektech různých žánrů (klasická i soudobá vážná hudba, jazz, pop) a svoje zkušenosti zúročují v jedinečné symbióze dvou výrazných perkusionistických osobností.

Martin Opršál

Po studiích na konzervatoři, během nichž se stal členem Filharmonie Brno, Mezinárodního orchestru Gustava Mahlera a Orchestru Evropské unie, dále studoval na Janáčkově akademii múzických umění, kde nyní působí pedagogicky jako docent v oboru melodických bicích nástrojů a komorní hry a je vedoucím katedry bicích nástrojů. Byl jedním ze zakládajících členů Středoevropského souboru bicích nástrojů DAMA DAMA a zvítězil s ním v mezinárodní soutěži bicích orchestrů v Nizozemsku.

Jeho hudební prioritou je hra na marimbu. Vede semináře o interpretaci soudobé hudby pro marimbu a je zván do porot interpretačních soutěží. Je vyhledávaným interpretem soudobé komorní hudby. Spolupracuje také na multižánrových projektech; mimo jiné se podílel na dvou CD Ivy Bittové či na nahrávce symfonie Stories of the Danube jazzové legendy Joe Zawinula.

Martin Opršál účinkoval sólově či v ansámblech na řadě koncertů a hudebních festivalů v zemích střední a západní Evropy, v Japonsku a Koreji. Natočil a vydal CD Reverberations se sólovou a komorní hudbou pro marimbu.

Martin Kleibl

Studoval na Janáčkově akademii múzických umění, kde postupně prošel vzděláním v klasické, jazzové i populární hudbě. Během dvouletého studijního pobytu na University of North Texas v jazzové třídě jednoho z nejvýznamnějších světových pedagogů Eda Sopha získal zkušenosti také v indické, latinsko-americké a africké hudbě. Svůj hráčský rozhled si dále rozšířil účastí na řadě workshopů se špičkovými interprety.

Jako jeden z nejvýraznějších hráčů své generace je zván ke spolupráci na projektech předních českých i zahraničních jazzových a populárních interpretů. Zaměřuje se též na experimentální hudbu – například spolupracoval se švýcarským Paul Klee Ensemble a slovenským Quasars Ensemble. Svoji interpretační všestrannost rozvinul také na poli klasické hudby, a to zejména při sedmiletém angažmá ve Filharmonii Brno. Hlavním nástrojem Martina Kleibla je bicí souprava, kterou využívá jak v jazzové a populární hudbě, tak i v hudbě klasické. Jako sólista či v ansámblech se představil ve většině zemí Evropy, v Japonsku a USA.

Zabývá se také pedagogickou činností, mimo jiné působí na katedře bicích nástrojů na Janáčkově akademii múzických umění. Je firemním hráčem japonských Canopus Drums, italských Ufip Cymbals, amerických Innovative Percussion a Evans Drumheads.

Žije střídavě v České Republice a ve Vídni. Studoval u Fritze Ozmece, pedagoga Universität für Musik und darstellende Kunst Wien. Nyní studuje jazzový magisterský program u Maria Gonziho a Waltera Grassmanna na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien.

Předprodej zbylých vstupenek v Městském informačním centru v Domažlicích

Na obrázku může být: text


Vytvořeno: 16. 10. 2018
Poslední aktualizace: 16. 10. 2018 16:00